Sopimusehdot

Mandiri Oy:n sopimusehdot

1. Yleiset ehdot

Vihertukku.fi on Mandiri Oy:n (Y:3124748-7) markkinapaikka. Sopimusehtoja sovelletaan Mandiri Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Mandiri Oy:n tarjoamien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. Mandiri Oy:llä on oikeus päivittää kyseessä olevia sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Mandiri Oy:n kotisivuilta.

Vihertukku.fi ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Mandiri Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Vihertukku.fi on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. Asiakas ja tietosuoja

Vihertukku.fi toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Mandiri Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Asiakas velvoitetaan luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka vähintään sisältävät kuluttaja-asiakkaalta nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaiden tiedot on tallennetaan Mandiri Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen.

Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa Vihertukku.fi, Riihipellonkuja 3, 00390 Helsinki. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Mandiri Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Vihertukku.fi, Riihipellonkuja 3, 00390 Helsinki. Lisätietoja tietosuojaselosteessa.

Vihertukku.fi-sivustolla käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Vihertukku.fi-sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Vihertukku.fi verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Vihertukku.fi-sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

3. Hinnasto

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia ellei siitä erikseen mainita että toimitus sisältyy hintaa. Jos hinnastossa on selvä hinta virhe, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos vasiakkaan voidaan olettaa ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tarkastamme hinnat tilauksen käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa korjaamme hinnat asiakkaan eduksi avoimena olevaan tilaukseen. Vaihtoehtoisesti, jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen toimitusta, toimitetaan tuote alkuperäisellä hinnalla. Mandiri Oy pidättää oikeuden tarvittaessa muuttaa hintoja siitä etukäteen ilmoittamatta muuttuneiden markkinaolosuhteiden tai nousseiden kustannusten takia, mutta muita syitä poissulkematta. 

Toimitusajat ovat laadittu maahantuojien, valmistajien sekä kuljetysyhtiöiden antamien tietojen perusteella. Mandiri Oy tai sen yhteistyökumppanit eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

Mandiri Oy myy verkossa ja myymälöissään outlet-yksittäiskappaleita. Yksittäiskappaleet ovat pääsääntöisesti asiakaspalautuksia, mallikappaleita, tehdaskorjattuja tai käytettyjä laitteita, jotka kaikki myydään sellaisena kuin ne ovat. Tuotteen kuntoluokka määritellään myyntitiedoissa.

Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii syntymäajan luovuttamista Mandiri Oy:lle.

4. Toimittaminen

Vihertukku.fi tarjoaa kattavan kuljetusvalikoiman. Toimituskumppanimme on Matkahuolto sekä Posti. Lisätietoa toimitusmuodoista ja niiden palvelusisällöstä voit lukea verkkosivuiltamme. Vihertukku.fi ostoskori huomioi kuljetustarjoukset automaattisesti. Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä. Asiakkaalla on velvollisuus selvittää voidaanko tilattu tuote toimittaa pakettiautomaattiin. Osaa tuotteista ei voida toimittaa pakettiautomaatteihin ison kokonsa vuoksi. Mikäli paketti ei mahdu (liian suuri koko tai pakettiautomaatti on täynnä) pakettiautomaattiin, paketti ohjataan noudettavaksi lähimpään toimipaikkaan.

Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään välittömästi sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

Mandiri Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Mandiri Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Mandiri Oy:n ehtojen mukaisesti. 

5. Maksaminen

Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Vihertukku.fi sivuilta.

Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta yritysmyyntimme kautta. Lisätietoa saat joko sähköpostilla osoitteesta info@mandiri.fi tai myymälöidemme yrityspalvelupisteistä.

6. Palauttaminen

Vihertukku.fi tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden. Tuotteet tulee palauttaa joko kuljetuspalvelun välityksellä tai suoraan myymälöihin. Vihertukku.fi ei vastaa asiakkaalle aiheutuneista palautuskustannuksista, vaan veloitamme rahtikustannukset palautuneista lähetyksistä.  Veloitamme meille aiheutuneet rahtikustannukset asiakkaalta. Asiakkaan tulee huolehtia tuotteesta ja sen mukana toimitettavista ohjeista, tarvikkeista ja alkuperäisestä tuotepakkauksesta, palautusoikeuden päättymiseen asti. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Mikäli tuotetta on käytetty tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut, palautusta ei hyväksytä. Tällaisissa tapauksissa lähetämme tuotteen/tuotteet takaisin sinulle ja joudumme myös veloittamaan sinulta rahtikustannukset. Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei sinulla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, sinulla on kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuotteesi ilman, että palautusoikeus menetetään.

Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Vihertukku.fi asiakaspalvelusta.

Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen Matkahuollosta tai Postista ei ole asiakaspalautus. Paketti katsotaan noudetuksi, kun olemme vastaanottaneet asiakkaalta sähköisen palautusilmoituksen. Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen Matkahuollosta tai Postista / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Mandiri Oy:lle, on Mandiri Oy oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 20,00 euron arvosta.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.

Vihertukku.fi palauttaa asiakkaalle kaikki asiakkaalta saadut suoritukset koskien palautettuja tuotteita, poislukien käsittelykulut sekä mahdolliset toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua siitä kun yhtiö on saanut palautetut tuotteet takaisin tai kunnes asiakas on todisteellisella tavalla osoittanut lähettäneensä tuotteet takaisin. Vihertukku.fi suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Pankkinapilla maksettujen tilauksien osalta asiakkaan tulee ilmoittaa pankkitilinsä, että palautus voidaan suorittaa.

7. Takuu, tuki ja virhevastuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.

Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme sinut ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan tai heidän huoltoyhtiöönsä, koska tämä nopeuttaa huoltoa ja on näin ollen sinun etusi mukaista. Voit aina toimittaa tuotteen myös Vihertukku.fi huoltopisteelle.

Virheellinen tuote ensisijaisesti korjataan huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, tuotteen kauppahinta palautetaan asiakkaalle. Huoltoaika-arvio on noin 10-15 arkipäivää. Osa Mandiri Oy:ssä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoaika-arvio on noin 10-20 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Mandiri Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Vihertukku.fille aiheutuneet kustannukset.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Vihertukku.fi vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. 

8. Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Mandiri Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen info@mandiri.fi  tai kirjeenä Helsingin toimipisteeseen. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta tai täyttää reklamaatiolomake.

Reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa. Henkilökunta konsultoi tarvittaessa johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa. Myymälähenkilöstö ei käsittele reklamaatioita.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (http://ec.europa.eu/odr). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Mandiri Oy:tä vastaan joko Mandiri Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Mandiri Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

9. Sähkölaitteet ja kytkennät

Mandiri Oy ei vastaa minkään sähkölaitteen kytkennästä tai puuttellisuudesta mikäli asiakas on tilannut tuotteet osasarjana. Jos asiakas esimerkiksi tilaa verkkokaupasta heijastimen ja virtajohdon osasarjana on asiakas silloin itse vastuussa kytkentöjen lainmukaisuudesta sekä sähkölaitteiden turvallisuudesta. 

Jos et ole varma  tuotteen turvallisesta kytkennästä tai käytöstä, ota yhteyttä valtuutettuun sähköliikkeeseen kysyäksesi neuvoa. Huomio että osa tuotteista ovat osasarjoja, jonka lainmukaisesta kytkennästä ja kasaamisesta vastaa silloin asiakas itse. Mandiri Oy ei vastaa osasarjojen kytkentöjen lainmukaisuudesta tai toimivuudesta, asiakas on itse velvollinen huolehtimaan osasarjojen kytkennöistä ja lainmukaisuudesta.

Valmiit ns.plug&play sarjat ovat valmistajan toimesta valmiiksi kytketty jolloin asiakkaan ei itse tarvitse miettiä osasarjojen kytkentää.  Huomioi, että osa kanavapuhaltimista toimitetaan ilman virtajohtoa, tällöin asiakas vastaa kytkennöistä ja lainmukaisuudesta itse. Tarvittaessa ota yhteyttä maahantuojaan tai valtuutettuun sähköliikkeeseen.

10. Yritysasiakkaiden lisäehdot

Vihertukku.fi ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Mandiri Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Mandiri Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Mandiri Oy pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Lisätietoja huolloista voi pyytää Mandiri Oy:n huollosta.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Mandiri Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Mandiri Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Mandiri Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Mandiri Oy:n sopimusehtojen kanssa.

Mandiri Oy

Riihipellonkuja 3 A 4

00390 Helsinki

Shopping Cart
Vieritä ylös